#mihainugateste, Rețete #mihaigateste

Ce-am mâncat în Istanbul

Deloc surprinzătorîn zilele petrecute la Istanbul am căutat mâncare bună. Și am găsit-o în multe locuri- și în restaurante fancy, și-n alea de cartier și și la standurile de pe stradă.

N-am găsit-o la întâmplare că am plecat cu documentarea gata făcută, dar cam tot ce-am mâncat ne-a plăcut foarte mult.

Siiiii am reușit să încropim un top 3 comun (lucru neobișnuit, pentru că Mihai nu mănâncă o tonă de chestii, iar în topul meu post-vacanță apare cam întotdeauna ceva cu brânză 😁)

Islak burger (burger ud) – băgat într-o chiflă unsă cu usturoi + un sos minunat de care nu ne mai săturam, totul ţinut la aburi. L-am luat mereu (de 3 ori ne-am întors la el) de la Kizilkayalar, cum ne-a recomandat aplicația Where Chefs Eat și încă vreo 3 site-uri foodie pe care ne-am uitat.

Halka– un fel de churros îmbibat în sirop, care a fost desertul-surpriză al excursiei. Nu-i dădeam mari șanse pentru că părea extrem de dulce, dar a fost o minunăţie. Ca o gogoașă înmuiată un pic în miere. Am mâncat de 2 ori, de undeva de pe lângă Bazarul de Condimente și-am mai fi comis-o o dată în ultima zi, dar până la urmă a trebuit să salvăm resursele stomacului pentru kadaif.

Vinetele de la Zubeyir Ocakbasi– nu știm câtă legătură au cu mâncarea turcească, dar vinetele astea au fost revelația excursiei. Mihai nu e fan vinete, iar eu sunt cel mai mare fan salată de vinete, așa că, atunci când zic că amândoi credem că sunt cele mai bune vinete pe care le-am mâncat până acum, nu-mi tremură vocea deloc. Erau, cel mai probabil, coapte odată cu nişte roşii şi tăiate ceva mai grosier decât în salata noastră clasică de vinete. Şi mai gustoase decât par în poza de mai jos. Ne-am întors în ultima zi să mai mâncăm o porţie şi ca Mihai să le investigheze mai atent. Poate le reconstruieşte vara asta.

Şi cotletele de miel de la Zubeyir Ocakbasi au fost o surpriză frumoasă pentru că nici unul dintre noi nu e mare fan miel.

Castanele coapte luate pe stradă au fost bune (dintr-o pungă nimeream cam 50% castane bune), pidele cu carne tocată iarăşi ne-au plăcut şi şi sandwich-ul de macrou (Balik Ekmek) luat de pe una dintre bărcile din Eminönü.

O mică paranteză la sandwich-ul de pe barcă: noi am riscat de 2 ori şi a fost foarte bine, dar am primit o recomandare înţeleaptă pe care o dăm mai departe, deşi noi n-am ţinut cont de ea: să-l încerci mai degrabă în ajunul plecării, în caz de orice 😉

Mai aveam pe listă o masă la foarte recomandatul Karadeniz Döner Asım Usta, dar n-am mai ajuns deloc în zona Beşiktaş. Voiam să vedem aici parcul Yıldız şi librăria Minoa. Data viitoare.

Unde-am mai apucat să mergem şi ne-a plăcut – Mikla, unul dintre restaurantele incluse pe lista The World’s Best 50 Restaurants (o să povestim de el separat), clubul de jazz NardisBasilica Cistern, moscheea Sinan Pasha, Bazarul de Condimente (Marele Bazar era închis în ziua în care am vizitat noi zona, dar parcă ne sufocase destul aglomeraţia de pe lângă, aşa că n-am suferit prea tare) şi insula Buyukada (foarte turistică, dar noi am închiriat biciclete şi-am urcat până la biserica Aya Yorgi, de unde-am avut o privelişte foarte frumoasă, aşa c-a meritat ziua pe care i-am rezervat-o).